Sunday 12 February 2012

အဘိဓမၼာေန႔အေရးေတာ္ပုံ (ေမဒိနီဆရာေတာ္အဆုံးအျဖတ္)


 ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေရကူးကန္ပဲ့၊ ေက်ာက္ကုန္းေတာရေမဒိနီဆရာေတာ္ဘုရား
အဘိဓမၼာဘုရားေဟာျဖစ္ေၾကာင္း
၁။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နတ္ျပည္သုိ႔ ၾကြေရာက္ကာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ျမတ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူ ခဲ့သည္ဟု ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္ေတာ္္တုိင္ တစ္ခါဘူးမွ် မိန္႔ျမြက္ျခင္း မရွိခဲ့ဖူးေခ် ဟူ၍ စြပ္စြဲေရးသားခဲ့၏။
ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ငါနတ္ျပည္သုိ႔ ၾကြသည္၊ အဘိဓမၼာတရားမ်ားလလည္း ေဟာခဲ့သည္ စသည္ျဖင့္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္္ မရွိခဲ့ဘူးေၾကာင္း ၀န္ခံသည္။ အေၾကာင္းကား အဘိဓမၼာတရားမ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူရန္ နတ္ျပည္သုိ႔ၾကြခဲ့သည္စသည္ျဖင့္ ဘုရားရွင္ကုိယ္္ေတာ္တုိင္ ထုတ္ေဖာ္ ေဟာၾကားရန္ သင့္/မသင့္ ေထာင့္ခ်င့္စဥ္းစားရန္လုိ၏။ ယခုေခတ္ကာလ ဓမၼကထိကမ်ားပင္ ေမးသူ တစ္စုံတစ္ေယာက္မရွိပါဘဲ ငါ ဤအရပ္၌ ဤမည္ေသာတရားကုိ ေဟာၾကားခဲ့သည္ဟု မိမိကိုယ္တုိင္ ထုတ္ေဘာ္ေျပာဆုိသံၾကားဖူးသေလာ၊ အကယ္၍ေျပာဆုိပါက ၾကြားလုံးထုတ္သည္ဟု အမ်ားကပင္ ျပစ္တင္စကား ေျပာၾကားမည္မဟုတ္ပါေလာ။ ထုတ္ေဘာ္ေျပာၾကားရန္ ေတာ္၏/မေတာ္၏ စဥ္းစား။ ေမာင္ရင္စကၠိႏၵသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ယခုေခတ္ကာလ ဓမၼကထိက အေနထားၿပီး စဥ္းစားမိလွ်င္ ဤ နံပါတ္- ၁ စကားကုိ ေရးသားလိမ့္မည္မဟုတ္။
၂။ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူသည္ဆုိေသာ ပုံျပင္၀တၳဳသည္ အသဂၤေထရ္ထံမွ နည္းရ၍ ရွင္ဗုဒၶေဃာသ ထြင္လိုက္ေသာ ထြင္လုံးမွ်သာ ျဖစ္၏။ သဂၤါယနာတင္က်မ္းစာမ်ားျဖစ္ေသာ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မရွိ။
စကားအားလုံး ၿခံဳ၍စိစစ္ေသာ္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူသည္။ နတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာတရား ေဟာေတာ္မူသည္။ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္သုိ႔ သက္ဆင္းေတာ္မူသည္ စသည္ျဖင့္ အက်ယ္၀ိတၳာရ ေရးသားထားေသာ စကားမ်ားသည္  ရွင္ဗုဒၶေဃာသထြင္လုံးခ်ည္္းသာ။ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ မရွိ၊ သုိ႔အတြက္ ႏုိင္္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ဗုဒၶ၀ါဒီပုဂၢဳိလ္အခ်ိဳ႕တုိ႔ မယုံၾကည္ၾကဟု ဆုိရာေရာက္၏။ ကုိရင့္အမႈ ရြာမပတ္ေစနဲ႔ဟု သတိေပး လုိသည္။ ။ မယုံသူမ်ားကုိ ယုံရေကာင္းေစဟု မဆုိလုိ။ ရွင္ဗုဒၶေဃာသေရးသားေသာ စကားမ်ား အေျခအျမစ္ ရွိ/မရွိ၊ ထြင္လုံးဟုတ္/မဟုတ္ အမ်ားသိသာရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေရွ႕ထားၿပီး ေရးသားရန္တာ၀န္ရွိသျဖင့္ အဆုံးအျဖတ္စကားမ်ား ေရးသားေပအံ့။
အဆုံးအျဖတ္စကားမ်ား
ဓမၼကထိက၀တၳဳ။        ။ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ အလုံးစုံေသာ နိကာယ္ငါးရပ္ကုိေဆာင္ေသာ ပရိသတ္ အလယ္၌ အဘိဓမၼာပါဠိကုိ ထုတ္ၿပီးလွ်င္ ႐ူပကၡေႏၶာ အဗ်ာကေတာ၊ စတၱာေရာ ခႏၶာ သိယာ ကုသလာ သိယာ အကုသလာ သိယာ အဗ်ာကတာ (လ) ဆ ဣျႏၵိယာနိ သိယာ ကုသလာ သိယာ အကုသလာ သိယာ အဗ်ာကတာ စသည္ျဖင့္ ရွည္လ်ားစြာ ေဟာေသာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးက ထၿပီးလွ်င္ ငါ့ရွင္ ဓမၼကထိက သင္သည္ ျမင့္မုိရ္ေတာင္ ရစ္ပတ္ဘိသကဲ့သုိ႔ ရွည္လ်ားစြာေသာပါဠိကုိ ရြတ္ဆုိဘိ၏။ သင္ယခု ရြတ္ဆုိေသာ ပါဠိသည္ အဘယ္ကပါဠိနည္းဟုေမး၏။ အဘိဓမၼာပါဠိဟု ေျဖဆုိ ေသာ္ အဘိဓမၼာပါဠိကုိ အဘယ့္ေၾကာင့္ရြတ္ဆုိသနည္း၊ တစ္ပါးေသာ ဘုရားေဟာပါဠိကုိ အဘယ့္ေၾကာင့္ မရြတ္ဆုိသနည္းဟု ေမးျပန္၏။ အဘိဓမၼာပါဠိကုိ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေဟာသနည္းဟု ျပန္ေမးေသာ္- ဤအဘိဓမၼာပါဠိသည္ ဘုရားေဟာမဟုတ္ဟု ေျပာ၏။ ငါ့ရွင္ သင္သည္ ၀ိနည္းပိဋကကုိ သင္ဘူးသေလာဟု ေမးေသာ္- မသင္ဘူးေၾကာင္း ေျပာ၏။ ၀ိနည္းကုိ မသင္ဘူးသည့္ အတြက္ သင္သည္ ဤစကားမ်ိဳးကုိ ေျပာဟန္တူသည္ဟု ေျပာလုိက္ေသာအခါ - အနည္းငယ္ ၀ိနည္းကုိ သင္ဘူးပါတယ္ဟု ျပန္ေျပာ၏။ သင္၀ိနည္းကုိသင္တုန္းက ေကာင္းေကာင္းသင္ခဲ့သည္ မဟုတ္၊ ပရိသတ္အစြန္အဖ်ားကေန၍ ငုိက္မ်ည္းၿပီး သင္ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အနည္းငယ္ေသာ ၀ိနည္းကုိမွ် ေကာင္းစြာမသင္ဘူးသည့္အတြက္ သင့္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက သရဏဂုဏ္ဆရာ၊ ကမၼ၀ါစာဆရာ ျပဳလုပ္ၿပီး ရွင္ျပဳေပးအပ္သူ၊ ရဟန္းခံေပးအပ္သူတုိ႔ အဘယ္မွာ ရွင္ရဟန္းျဖစ္နုိင္ပါမည္နည္းဟု အျပစ္ေျပာၿပီး ေအာက္ပါပါဠိကုိ ရြတ္ျပ၏။  
အနာပတၱိ န ဝိဝေဏၰတုကာေမာ, ‘‘ဣဃၤ တြံ သုတၱေႏၲ ဝါ ဂါထာေယာ ဝါ အဘိဓမၼံ ဝါ ပရိယာပုဏႆု, ပစၧာ ဝိနယံ ပရိယာပုဏိႆသီ’’တိ ဘဏတိ (ဘိကၡဳ၀ိဘင္း၊ ၀ိေလခနသိကၡာပုဒ္၊ နံပါတ္၊ ၆၅။)
သုတၱေႏၲ ဩကာသံ ကာရာေပတြာ ဝိနယံ ဝါ အဘိဓမၼံ ဝါ ပုစၧတိ, အာပတၱိ ပါစိတၱိယႆ။ ဝိနေယ ဩကာသံ ကာရာေပတြာ သုတၱႏၲံ ဝါ အဘိဓမၼံ ဝါ ပုစၧတိ, အာပတၱိ ပါစိတၱိယႆ။ အဘိဓေမၼ ဩကာသံ ကာရာေပတြာ သုတၱႏၲံ ဝါ ဝိနယံ ဝါ ပုစၧတိ, အာပတၱိ ပါစိတၱိယႆ။။ (ဘိကၡဳနီ၀ိဘင္း၊ ဆတၱ၀ဂ္၊ ဒြါဒသမသိကၡာပုဒ္။) ဟူေသာဤ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္ႏွစ္ရပ္ကုိ ကုိးကားေထာက္ထား၍ အဘိဓမၼာ ဘုရားေဟာျဖစ္ေၾကာင္း ဓမၼကထိကရဟန္းေျပာ၏။
ပါဠိေတာ္မ်ား၏အဓိပၸါယ္
ဘိကၡဳ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္ျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕လုိေသာ စိတ္မရွိဘဲ သုတၱန္ဂါထာ၊ အဘိဓမၼာတုိ႔ကုိ သင္ဦးေလာ့။ ၀ိနည္းကုိေနာက္မွ သင္ရလတံ့စသည္ျဖင့္ဆုိေသာရဟန္းအား အာပတ္မသင့္ျခင္းကုိ မုခ် တုိက္ရုိက္ျပ သည္။  ဘိကၡဳနီ၀ိဘင္းပါဠိေတာ္ျဖင့္ သုတၱန္၌ခြင့္ေတာင္းၿပီး ၀ိနည္းကုိလည္းေကာင္း၊ အဘိဓမၼာကုိ လည္းေကာင္း ေမးေသာ ဘိကၡဳနီမ၊ ၀ိနည္း၌ခြင့္ေတာင္းၿပီး သုတၱန္ကုိလည္းေကာင္း၊ အဘိဓမၼာကုိ လည္းေကာင္း ေမးေသာဘိကၡဳနီမ၊ အဘိမၼာ၌ခြင့္ေတာင္းၿပီး သုတၱန္ကုိလည္းေကာင္း၊ ၀ိနည္းကုိ လည္းေကာင္း ေမးေသာဘိကၡဳနီမအား ပါစိတ္အာပတ္သင့္သည္ကုိ မုခ်တုိက္႐ုိက္ျပသည္။ ဤသုိ႔ျပလုိက္သျဖင့္ ဘုရားေဟာျဖစ္ေသာ သုတ္စသည္တုိ႔ႏွင့္ အဘိဓမၼာကုိ အထူထား၍ ေဟာၾကား ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သာသနာေတာ္မွအပျဖစ္ေသာ ရေသ့ပရိဗုိဇ္စသည္တုိ႔ ေဟာၾကားစီရင္ အပ္ေသာ က်မ္းမ်ား၌ ဤစကားမ်ိဳးမရွိေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း အဘိဓမၼာ၏ဘုရားေဟာအျဖစ္ကုိ လည္း ေနယ်တၳသာမတၳိယအားျဖင့္ ျပသည္ဟုယူရမည္။
အဘိဓမၼာသည္ ငါဘုရားေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားအစစ္ျဖစ္သည္ဟု တုိက္႐ုိက္မဆုိေသာ္လည္း မွန္းဆတတ္ေသာ အနုမာနဉာဏ္ရွိသူျဖစ္လွ်င္ အဘိဓမၼာဘုရားေဟာျဖစ္ေၾကာင္း သိနုိင္္ပါေလာက္ပါ လ်က္ မသိသည့္အတြက္ အဘိဓမၼာဟာ ဘုရားေဟာမဟုတ္ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္ကုိ ပုတ္ခတ္ ေျပာဆုိမိေခ်သည္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
မဟာေဂါသိဂၤသုတ္
ဓမၼေသနာပတိျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာေထရ္သည္ မိမိတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ေမးအပ္ေသာ ျပႆနာႏွင့္ အေျဖမ်ားကုိ ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားျခင္းအက်ိဳးငွါ ျမတ္စြာဘုရားထံသုိ႔ သြားၿပီး မဟာေမာဂၢလာန္ေထရ္၏ ေျဖဆုိပုံကုိ ေလွ်ာက္ထား၏။ ေလွ်ာက္ပုံ- ငါ့ရွင္ေမာဂၢလာန္ အဘယ္သုိ႔ သေဘာရွိေသာရဟန္းသည္ ဤငါတုိ႔ေနေသာ အင္ၾကင္းေတာႀကီးကုိ (၀ါ- သာသနာေတာ္ႀကီးကုိ) တင့္တယ္ေစသနည္းဟုေမးပါသည္။ ထုိသုိ႔ေမးေသာအခါ ငါ့ရွင္သာရိပုတၱရာ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းႏွစ္ပါးတု႔ိသည္ အဘိဓမၼာတရားကုိ ေျပာၾကားၾကကုန္၏။ ထုိရဟန္းႏွစ္ပါးတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ျပႆနာကုိ ေမးျမန္းၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ ေျဖဆုိၾကကုန္၏။ တြန္႔တုိဆုတ္နစ္ျခင္းမရွိၾကကုန္။ ထုိရဟန္း ႏွစ္ဦးတုိ႔၏ တရားစကားျဖစ္ျခင္းသည္ တရားႏွင့္ေလ်ာ္၏။ ငါ့ရွင္သာရိပုတၱရာ ဤသုိ႔သေဘာရွိေသာ ရဟန္းသည္ အင္ၾကင္းေတာႀကီးကုိ တင့္တယ္ေစ၏ဟူ၍ ေျဖဆုိပါသည္ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထား၏။  ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားက - သာဓု သာဓု သာရိပုတၱရာ၊ ယထာ တံ ေမာဂၢလာေနာ စ သမၼာယ် ဗ်ာကရမာေနာ ဗ်ာကေရယ်၊ ေမာဂၢလာေနာ ဟိ သာရိပုတၱ ဓမၼကထိေတာ= ဟုမိန္႔ေတာ္မူလုိက္၏။ အဘိဓမၼာကုိ ေဆာင္ေသာရဟန္းသည္ ငါဘုရားသာသနာေတာ္မွ အပျဖစ္ကုန္၏ဟု ကဲ့ရဲ႕ေတာ္ မမူပါဘဲ  ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ သာဓု သာဓု- ေကာင္း၏ ေကာင္း၏ ဟု ေမာဂၢလာန္ေထရ္အား ေကာင္းခ်ီးႏုေမာ္ သာဓုေခၚၿပီး ထုိျပႆနာကုိ ေမာဂၢလာန္သည္ ေကာင္းစြာေျဖဆုိသကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူ ေမာဂၢလာန္မွတပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း ေျဖဆုိရေပလိမ့္မည္။ သုိ႔အတြက္ ေမာဂၢလာန္ေျဖဆုိျခင္း သည္ ေကာင္းေသာေျဖဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ ေမာဂၢလာန္သည္ ဓမၼကထိကအစစ္ ျဖစ္၏ဟုမိန္႔ေတာ္မူလုိက္၏။
မွတ္ခ်က္။       ။ အဘိဓမၼာေဆာင္ေသာရဟန္းအား ေကာင္းခ်ီးႏုေမာ္ သာဓုေခၚသည္ကုိေထာက္ ေသာ္ အဘိ္ဓမၼာသည္ ဘုရားေဟာ ဟုတ္ေလသေလာ၊ မဟုတ္ေလသေလာဟု ယုံမွားသံသယျဖစ္ရန္ အလ်ဥ္းမရွိသင့္။ ဘုရားေဟာအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားသည္ဟု မွတ္ထုိက္၏။ ထုိသုိ႔မွတ္ထုိက္ပါလ်က္ မမွတ္ႏုိင္လွ်င္ မမွတ္ႏုိင္သူ၏ အျပစ္ပင္။
အကၤုရေပတ၀တၳဳ
အကၤုရနတ္သား ဣႏၵကနတ္သားတုိ႔ နတ္စည္းစိမ္ကုိ ခံစားၾကစဥ္အခါ ျမတ္စြာဘုရား ခုနစ္၀ါေျမာက္ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ သာ၀တၳိျပည္ ေတာင္တံခါး၀ က႑မၺသရက္ျဖဴပင္ရင္း၌ တိတၳိတုိ႔ကုိ ႏွိမ္နင္းျခင္းငွါ ယမုိက္ျပာဋိဟာတုိ႔ကုိ ျပေတာ္မူၿပီးသည့္အဆုံး ႏွစ္လမ္းသုံးဘ၀ါးျဖင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ ကုိယ္ေတာ္တည္း ၾကြျမန္းစမၸယ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္း ျမေက်ာက္ခင္း၌ ေနမင္းသဘြယ္ တင့္တယ္စြာ အဘိဓမၼာကုိ ေဟာျခင္းငွါ တစ္ေသာင္းေသာေလာကဓာတ္မွ ေရာက္လာၾကေသာ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔၏ အေရာင္အသေရကုိ လႊမ္းမုိးလ်က္ ထုိင္ေနေတာ္မူၿပီး တစ္ဆယ့္ ႏွစ္ယူဇနာေ၀းကြာေသာအရပ္သုိ႔ ဆုတ္ေနရေသာ အကၤုရနတ္သားကုိ ေခၚေတာ္မူ၍ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ ျပည့္စုံျခင္းေၾကာင့္ အလွဴဒါနအက်ိဳးမ်ားေၾကာင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္ေတာ္တုိင္ ထင္ရွားျပေတာ္မူ သည္ကုိ သဂၤါယနာတင္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ား ေအာက္ပါပါဠိတု႔ိကုိ မိန္႔ဆုိေတာ္မူၾက၏။
တာဝတႎေသ ယဒါ ဗုေဒၶါ, သိလာယံ ပ႑ဳကမၺေလ။
ပါရိစၧတၱကမူလမွိ, ဝိဟာသိ ပုရိသုတၱေမာ။
ဒသသု  ေလာကဓာတူသု, သႏၷိပတိတြာန ေဒဝတာ။
ပယိ႐ုပါသႏၲိ သမၺဳဒၶံ, ဝသႏၲံ နဂမုဒၶနိ။
 န ေကာစိ ေဒေဝါ ဝေဏၰန, သမၺဳဒၶံ အတိေရာစတိ။
သေဗၺ ေဒေဝ အတိကၠမၼ , သမၺဳေဒၶါဝ ဝိေရာစတိ။
 ေယာဇနာနိ  ဒသ ေဒြ စ, အကၤုေရာယံ တဒါ အဟု။
အဝိဒူေရဝ ဗုဒၶႆ , ဣႏၵေကာ အတိေရာစတိ။
 ဩေလာေကတြာန သမၺဳေဒၶါ, အကၤုရၪၥာပိ ဣႏၵကံ။
ဒကၡိေဏယ်ံ သမ႓ာေဝေႏၲာ , ဣဒံ ဝစနမျဗဝိ။
 ‘‘မဟာဒါနံ တယာ ဒိႏၷံ, အကၤုရ ဒီဃမႏၲရံ။
အတိဒူေရ  နိသိေႏၷာသိ, အာဂစၧ မမ သႏၲိေက’’တိ။
ဤသုိ႔စသည္ျဖင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၀ယ္ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔အလယ္၌ ဒကၡိေဏယ်သမၸတၱိအက်ိဳးကုိ ထင္ရွားျပေတာ္မူၿပီး၍ ၀ါတြင္းသုံးလပတ္လုံး အဘိဓမၼာတရားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး၍ မဟာပ၀ါရဏာေန႔၌ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္သုိ႔ သက္ဆင္းေတာ္မူ၏။
ဆုိအပ္ၿပီးေသာ ေပတ၀တၳဳပါဠိေတာ္ျဖင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သုိ႔ျမတ္စြာဘုရားၾကြေတာ္မူေၾကာင္း၊ ပင္လယ္ကသစ္ပင္ရင္း ခင္းထားအပ္ေသာ ပ႑ဳကမၺလာျမေက်ာက္ဖ်ာထက္၌ တင့္တယ္စြာေနေတာ္ မူေၾကာင္း၊ ေသာင္းေလာကဓာတ္မွ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔လာၾကေၾကာင္းတုိ႔ကုိ မုခ် နီတတၳ တုိက္႐ုိက္အားျဖင့္ ျပ၏။ အဘိဓမၼာေဟာေၾကာင္းကုိ တုိက္႐ုိက္မျပ၊ သုိ႔အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား တာ၀တႎသာသုိ႔ ၾကြေတာ္ မူျခင္းသည္ ဘာအက်ိဳးငွါ ၾကြေတာ္မူသနည္း၊ ေရာက္လာေသာနတ္ျဗဟၼာတုိ႔အား ဘာတရားမွ မေဟာဘဲ လ႔ူျပည္သုိ႔ ျပန္ၾကြလာသေလာ၊ သုိ႔မဟုတ္၊ ဘာတရားမ်ား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသနည္း။ ဤအေမးႏွစ္ရပ္ကုိ ထုတ္သင့္၏။ အဘယ္အက်ိဳးငွါ ၾကြေတာ္မူသည္၊ အဘယ္တရားမ်ား ေဟာခဲ့သည္ ဟု ပါဠိေတာ္အဆုိ မရွိေသာ္လည္း မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ သႏၲဳႆိတနတ္သားအား ေက်းဇူးဆပ္လုိ ၍ ၎နတ္သားကုိ အမွဴးထားၿပီး ေရာက္လာေသာ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔အား အက်ိဳးမ်ားေစျခင္းငွါ ၾကြေတာ္မူ သည္ဆုိေသာ အ႒ကထာစကား သဘာ၀ယုတၱိရွိႀကီးရွိ၍ အလြန္သင့္ျမတ္ေပ၏။ မယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဖူး ေသာ သႏၲဳႆိတနတ္သားကုိ အမွဴးထား၍ ေရာက္လာၾကေသာနတ္ျဗဟၼာတုိ႔အက်ိဳးမ်ားေအာင္ ၾကြေတာ္မူလွ်င္ ဘာတရားမ်ား ေဟာၾကားခဲ့၍ အက်ိဳးမ်ားရမွာလဲဟု ေမးေသာ္ လူ႔ျပည္မွာ အဘိဓမၼာ တရားေဟာေၾကာင္း အရိပ္အျမြက္မထင္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ အဘိဓမၼာတရား ေဟာသည္ဟုဆုိေသာ အ႒ကထာစကားသည္ သဘာ၀ယုတၱိအထူးပင္ရွိေပ၏။ အ႒ကထာသည္ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသလက္ထက္္သုိ႔ ေရာက္မွ ျဖစ္ေပၚလာသည္မဟုတ္၊ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ပင္ အထင္အရွားရွိေၾကာင္းကုိ က်မ္းဂန္တတ္ပုဂၢိဳလ္တုိင္း ၀န္ခံၾကေပလိမ့္မည္။ ၎အ႒ကထာႏွင့္ တကြ ပါဠိေတာ္မ်ားကုိ အရွင္မဟိႏၵစေသာ ရဟႏၲာႀကီးမ်ားကုိယ္တုိင္ သီဟုိဠ္ကၽြန္းသုိ႔ သာသနာျပဳ ၾကြေတာ္မူေသာအခါ ႏွလုံးတြင္း၌သြင္း၍ ေဆာင္ယူသြားၾကသည္။ အရွင္မဟိႏၵထံမွ သီဟုိဠ္ကၽြန္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဆာင္ထားၾကသည္။ မေဆာင္ႏုိင္ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားလက္ထက္ရည္ရြယ္လ်က္ သာသနာမပ်က္ကြယ္ပါေစျခင္းအက်ိဳးငွါ သီဟုိဠ္ဘာသာျဖင့္ ေနာက္မွေရးသားထားၾကသည္။ အရွင္ဗုဒၶေဃာသသည္ သီဟုိဠ္ကၽြန္း၌ရွိၿပီးသားျဖစ္ေသာ သီဟုိဠ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ အ႒ကထာႀကီးငါးက်မ္းလာ က်ယ္စြာေသာစကားစဥ္ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံး၍ ေရးသားျခင္းမွ်ျဖစ္သည္ဟု ကုိယ္တုိင္၀န္ခံခ်က္ရွိ၏။ ထုိေၾကာင့္ အ႒ကထာလာ စကားမ်ားသည္လည္း ဘုရားလက္ထက္ေတာ္မွ ရဟႏၲာအဆက္ဆက္ ေဆာင္လာသည့္္အတြက္ အေလးျပဳေလာက္ေသာစကားမ်ားျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ဆရာအဆက္ဆက္ ယခုထက္တုိင္ အေလးဂ႐ုျပဳလ်က္ပင္ ရွိၾက၏။ ဤမွ်ျဖင့္ ရွင္ဗုဒၶေဃာသထြင္လုံး မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အသဂၤထံမွ အကူဉာဏ္မယူေၾကာင္း သိသာထင္ရွားေပၿပီ။
သတိေပးခ်က္။           ။ ေမာင္ရင္စကၠိႏၵအား သတိေပးလုိသည္မွာ တိက်မွန္ကန္ေသာ အသိဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚရန္ ပါဠိေတာ္ႏွင့္တကြ အ႒ကထာမ်ားကုိ ေကာင္းစြာေလ့လာသင္ၾကားတတ္ေျမာက္မွ ေရးလုိရာေရးသားလွ်င္ အျမင္မွန္ေရာက္မည္ျဖစ္၍ ပါဠိေတာ္ႏွင့္တကြ အ႒ကထာမ်ားကုိ သင္ၾကားရန္ သတိေပးစကား ေရးသားလုိက္သည္။

No comments:

Post a Comment