Monday 26 March 2012

ပဋိသေႏၲကာလ အေပၚ သိပၸံ၊ ခရစ္ယာန္၊ ဟိႏၵဴ၊ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ အျမင္တို႔ ႏိွဳင္းယွဥ္ခ်က္ ႏွင္႔ “ငါစြဲ”

သိပၸံအျမင္
သာမန္အားျဖင္႔ ပဋိသေနၲတည္ရန္ မိခင္ေလာင္း၏ သားအိမ္ (သားဥျပြန္) အတြင္း၌ ”မ” မ်ဳိးဥ ႏွင္႔ “ဖို” သုတ္ေကာင္တို႔ေပါင္းစပ္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
သာမန္အားျဖင္႔ မိခင္ေလာင္း၏ မ်ဳိးဥအိမ္မွ တစ္လ တစ္ၾကိမ္ (ရာသီေသြးေပၚခ်ိန္ ႏွစ္ခိ်န္၏ ၾကားကာလ တစ္ရက္ရက္၌) သားဥေၾကြပါသည္။
အဆိုပါသားဥသည္ အျခံအရန္ အေထာက္အပံ့ ဆဲလ္ အနည္းငယ္၊ မ်ဳိးပြားျခင္းကို အေထာက္အပံ့ေပးေသာ အာဟာရသဘာဝ အရည္ ႏွင္႔အတူ သားဥျပြန္႔အတြင္း၌ ၂ရက္မွ ၃ ရက္ထိ ရွင္သန္ေနနိုင္ပါသည္။
ဖခင္ေလာင္း၏ သုတ္ေသြး၌ သုတ္ေကာင္အေရအတြက္ ၁၀ သန္းနွင္႔ အထက္တို႔သည္ သားအိမ္ဝ မွ တဆင္႔ သားအိမ္ကို ျဖတ္ျပီး သားဥျပြန္ထဲေရာက္ေအာင္ ကူးခတ္ ဆန္တက္ရပါသည္။
မိခင္ေလာင္း၏ သားေမြးလမ္းအတြင္း သုတ္ေကာင္မ်ားသည္ ၂ ရက္မွ ၃ ရက္ထိ ရွင္သန္ေနနိုင္ပါသည္။
သဘာဝအရ “မ“ မ်ဳိးဥကို ရာႏွင္႔ခ်ီေသာ သုတ္ေကာင္တို႔က ေဖါက္ဝင္ရန္ၾကိဳးစားၾကပါသည္္။ ထိုအထဲမွ သုတ္ေကာင္တစ္ေကာင္သာ ေဖါက္ဝင္ခြင္႔ရပါမည္။ X ဗီဇ ပါေသာ သုတ္ပိုးေဖါက္ဝင္ေပါင္းစပ္ပါက သေႏၲသားမွာ “အမ” ျဖစ္ပါမည္။ Y ဗီဇပါေသာ သုတ္ပိုးေဖါက္ဝင္ေပါင္းစပ္ပါက သေႏၲသားမွာ “အဖို” ျဖစ္ပါမည္။
”မ” မ်ဳိးဥ ထဲသို႔ သုတ္ေကာင္တစ္ေကာင္ ေဖါက္ဝင္ေသာ္၊ အတြင္း၌ မိခင္မ်ဳိးဗီဇ တစ္ဝက္ နွင္႔ ဖခင္ မ်ဳိးဗီဇ တစ္ဝက္တို႕ေပါင္းစပ္ကာ ၊  “ဆဲလ္” တစ္ခုထဲ ရွိေသာ အဆင္႔မွ စတင္ကာသေႏၲသား ျဖစ္လာရပါသည္။  အဆိုပါဆဲလ္တစ္ခုက ဆဲလ္၂ခု၊ ၂ခုက ၄ခု၊ ၄ခုက ၈ခု။ စသည္ျဖင္႔ပြားပါသည္။
၇ ရက္ ၈ ရက္မွ် ၾကာေသာအခါ သေႏၲသားေလာင္းသည္ Blastocyst ေခၚ အလြန္ေသးေသာ အရည္အိပ္ကေလး ပံုျဖစ္လာပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္  သေႏၲသားေလာင္း တြင္ အေရျပား၊ အာရံုေၾကာ ဆဲလ္၊ စသည္ျဖစ္မည္႔ Ectoderm, ၾကြက္သား၊ ေသြး စသည္ျဖစ္မည္႔ Mesoderm ၊ အူ စသည္ျဖစ္မည္႔ Endoderm ဟူ၍ ဆဲလ္ အလႊာ သံုးလြာ ပီျပင္ထင္ရွားလာပါသည္။
အခ်ဳိ႔ေသာ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္က ဤ အခ်ိန္တြင္ ဦးေဏွာက္အာရံုေၾကာ ဆဲလ္ စတင္ျဖစ္ေပၚရသျဖင္႔၊ “စိတ္ဝိညဥ္” လည္းစတင္ျဖစ္ေပၚသည္ယုဆိုပါသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ အေတြးအေခၚပညာရွင္ကမူ ေျခ၊ လက္ စသည္ ေပၚလာေသာ ကိုယ္ဝန္ ၂လ ကာလ က်မွ သေႏၲသား၌ “စိတ္ဝိညဥ္” စတင္ျဖစ္ေပၚသည္ဟု ဆိုပါသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ အေတြးအေခၚပညာရွင္ကမူ မိခင္ဝမ္းက ထြက္မွ ကေလး၌ စိတ္ဝိညဥ္ ျဖစ္ေပၚသည္။ မိခင္ဝမ္းအတြင္း၌ ရွိစဥ္ မိခင္၏ စိတ္ဝိညဥ္ကသာ သေနၲသားေလာင္းကို ျပဳျပင္စီမံသည္ဟု အယူရွိၾကပါသည္။

ခရစ္ယာန္အျမင္
လူမိန္းမ ႏွင္႔ လူေယာက္်ားတို႔ကို ထာဝရ ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းထားပါသည္။
တိုလူမိန္းမ လူ ေယာက္်ားတို႔၌ မ်ဳိးပြားျခင္းဆိုင္ရာ ခႏၶာ ကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ကိုလည္း ထာဝရ ဘုရားသခင္က ဖန္ဆင္းေပးထားပါသည္။
ေယာက်္ားႏွင္႔ မိန္းမ ေပါင္းစပ္သျဖင္႔ ရလာေသာ ပဋိသေႏၲသည္ ထာဝရ ဘုရားသခင္ဖန္တီးထားေသာ မိခင္ နွင္႔ ဖခင္ ျဖစ္ေသာ လူသားဆို႔မွ ေပါက္ပြားလာရသျဖင္႔ ... တနည္းအားျဖင္႔ ထာဝရဘုရားသခင္ ဖန္တီးေသာ လူသားအသစ္ျဖစ္သည္ဟုဆိုပါသည္။ ထိုသေႏၲသား၏ စိတ္ဝိညဥ္သည္လည္း ထာဝရဘုရားသခင္ ဖန္တီးေပးလိုက္ေသာ စိတ္ဝိညဥ္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။
ေယာက္်ားႏွင္႔ မိန္းမ လိင္ဆက္ဆံျခင္း ျပဳစရာမလိုပဲ၊ ထာဝရ ဘုရားသခင္က ပဋိသေႏၲ အသစ္တစ္ခုကို တိုက္ရိုက္ ဖန္ဆင္းပါက ... ထိုပဋိသေႏၲသည္ သန္႔ရွင္းေသာ “ဝိညဥ္အသစ္“ သို႔မဟုတ္ သန္႔ရွင္းေသာ”လူသားအသစ္” ဟု ဆိုပါသည္။ ဥပမာ “ခရစ္ေတာ္“။
လူ ၏ “မ“ မ်ဳိးဥႏွင္႔ ”ဖို“ သုတ္ေကာင္တို႕ကို ဓါတ္ခြဲခန္း ဖန္ျပြန္အတြင္းေပါင္းစပ္ေစျပီး မိခင္ေလာင္း၏ သားအိမ္အတြင္းသို႔ ျဖစ္ေစ၊ မိခင္ေလာင္း သားအိမ္၌ ေရာဂါရွိသျဖင္႔ သားအိမ္အငွား (အငွားမိခင္၏ သားအိမ္) အတြင္းသို႕ျဖစ္ေစ သြတ္သြင္းျပီး ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ေစျခင္းမွ ရလာေသာ လူသားသည္လည္း ထာဝရဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းထားေသာ လူ၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားမွ ျဖစ္လာရသျဖင္႔ ဖန္ဆင္းထားေသာ လူသား ဟုသာသတ္မွတ္ပါသည္။
အလွဴရွင္၏ ”မ” မ်ဳိးဥ အတြင္းမွ ဗီဇ ကို ထုတ္ပယ္ျပီး၊ ပံုတူမ်ဳိးပြား (Clone) လုပ္လိုသူ၏ မ်ဳိးဗီဇ ကို ထည္႔သြင္းကာ ပဋိသေႏၲျဖစ္ေစျခင္း လုပ္ရပ္ကိုမူ ထာဝရ ဘုရားသခင္ကို အံတုဖက္ျပိဳင္ ရာေရာက္ေသာလုပ္ရပ္အျဖစ္ အခ်ိဳ႔က ဆိုပါသည္။
 ဟိႏၵဴ အျမင္
ဟိနၵဳဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ကာရေကာ၊ေ၀ဒေကာဟူေသာ ေကာင္းေကာင္းဆိုးဆိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုျပဳလုပ္တတ္သူ၊ သုခ၊ဒုကၡဟူေသာေ၀ဒနာအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုခံစားတတ္သူ ဟူေသာ၊ အတၱ=အသက္=၀ိညာဥ္=soul= ဇီ၀=လိပ္ျပာ ရွိတယ္လို့ယံုျကည္ျကတယ္။ ဒီခနၵာကိုယ္ျကီးပ်က္သြားတဲ့အခ်ိန္မွုာသူလုပ္ခဲ့ေသာ ေကာင္းမွဳ့ မေကာင္းမွဳ အေလွ်ာက္ ထို ၀ိညာဥ္ သည္ေနာက္ခနၵာအသစ္တစ္ခုသို့ကူးေျပာင္းသြားျပီး၊ေကာင္းမွဳ မေကာင္းမွဳတို့ရဲ့အက်ိဳးကိုခံစားရတယ္၊ လူမ်ားအ၀တ္အသစ္လဲလိုက္သလို၊ငွက္မ်ားသစ္ပင္တပင္မွတစ္ပင္ကူးေျပာင္းသြားသလို ၀ိညာဥ္ဟာ ခနၵာကိိုယ္တစ္ခုျပီးတခုကူးေျပာင္းေနတယ္၊သူကေတာ့ဘယ္ေတာ့မွမပ်က္ပါ။
(Ko Htay Naing ၏ Comment မွ)
လူတစ္ေယာက္ ရွင္သန္ေနစဥ္ကာလ တြင္ ထိုလူ၏ခႏၶာကိုယ္အတြင္း၌ ”အသက္ဇီဝ” လည္းျဖစ္ေသာ အဆိုပါဝိညဥ္ (ငါဟူေသာ အတၱ) သည္ရွိ၏။ သိစရာရွိလွ်င္ ထိုဝိညဥ္ (ငါ ) က သိ၏။ မွတ္စရာရွိလွ်င္ ထိုဝိညဥ္ ( ငါ )က မွတ္မိ၏။ ခံစားစရာရွိလွ်င္ ထိုဝိညဥ္ (ငါ )က ခံစား၏။ ေတြးေတာျခင္း၊ ဥာဏ္ရွိျခင္း၊ ပညာရွိျခင္း အစ ရွိသျဖင္႔ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာအားလံုးကို ထိုဝိညဥ္ ( ငါ) က ျပဳ၏။ ခႏၶာကိုယ္သည္ ရုပ္ေသးရဳပ္နွင္႔တူ၏။ ထို ဝိညဥ္ေခၚ - ငါသည္ ၾကိဳးဆြဲသူႏွင္႔တူ၏။
လူေသေသာအခါ ခႏၶာကိုယ္မွ ဝိညဥ္သည္ ထြက္ခြာသြားျပီးလွ်င္ အျခားခႏၶာ အသစ္၌ သြားေရာက္ဝင္စား၏။ ျပုခဲ႔သမွ် ေကာင္းမွဳ မေကာင္းမွဳ ကံတို႔ ထိုဝိညဥ္ နွင္႔ အတူ ပါသြား၏။
ဤကား ဟိႏၶဴအယူ (အတၱ=အသက္=၀ိညာဥ္=soul= ဇီ၀=လိပ္ျပာ) ဆိုင္ရာအယူျဖစ္ဟန္ရွိပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အျမင္
လူသည္ မိမိကိုယ္ကိုမိမိ ရွဳ႕ၾကည္႔ေသာအခါ ... (အဆိုပါဟိႏၵဴ အယူက ဆိုသည္႔အတိုင္း) ... “ရုပ္ခႏၶာ” တစ္ခု နွင္႔ ငါဟူေသာ ”စိတ္ဝိညဥ္“ အျဖစ္ရွဳျမင္ေသာသူ ကို “ငါစြဲ မျပဳတ္ေသးသူ” ဟုဆိုပါစို႔။ ”ငါစြဲမျပဳတ္ေသးသူ” အတြက္ ... သိစရာရွိလွ်င္ ထိုဝိညဥ္ (ငါ ) က သိ၏။ မွတ္စရာရွိလွ်င္ ထိုဝိညဥ္ ( ငါ ) က မွတ္မိ၏။ ခံစားစရာရွိလွ်င္ ထိုဝိညဥ္ (ငါ )က ခံစား၏။ ေတြးေတာျခင္း၊ ဥာဏ္ရွိျခင္း၊ ပညာရွိျခင္း အစ ရွိသျဖင္႔ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာအားလံုးကို ထိုဝိညဥ္ ( ငါ) က ျပဳ၏။.... ဟုသာ သာမန္အားျဖင္႔ ရွဳျမင္ေပလိမ္႔မည္။
ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တို႕ကို အုပ္စု ႏွစ္စု ခြဲေသာ္
(၁) ပုထုဇဥ္ ( အရိယာ မျဖစ္ေသးေသာ သာမန္လူ)
(၂) အရိယာ ... ဟူ၍ ခြဲၾကည္႔နိုင္ပါမည္။
ပုထုဇဥ္ ျဖစ္ေသာ ကၽြန္ဳပ္တို႔ သည္ “ငါစြဲ မျပဳတ္ေသးသူ“ မ်ားသာျဖစ္သည္ဟူဆိုပါမည္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ပုထုဇဥ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္သည္ .. ဟိႏၵဴ ဘာသာဝင္မ်ားနည္းတူ “ငါစြဲ မျပဳတ္ေသးသူ“ မ်ားသာ ျဖစ္ၾကရပါသည္။

ဗုဒၶအဘိဓမၼာ အျမင္
အဘိဓမၼာ အျမင္၌  (အတၱ=အသက္=၀ိညာဥ္=soul= ဇီ၀=လိပ္ျပာ) ရွိသည္ဟု မျမင္ပါ။ အဆိုပါ “ငါ” ဟူေသာ “စိတ္ဝိညဥ္” ကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာဆန္းစစ္ၾကည္႔ေသာအခါ
(၁) ခံစားမွဳ .. ေဝဒနာ မ်ား၏ အစုအေဝး ... ေဝဒနကၡႏၶာ
(၂) မွတ္သားမွဳ .. သညာ မ်ား၏ အစုအေဝး ... သညာကၡႏၶာ
(၃) ေဝဒနာ ႏွင္႔ သညာ မွ လြဲ၍ က်န္ေသာ ေစတသိတ္ ၅၀ တို႕၏ အစုအေဝးကို .. သခၤါရကၡႏၶာ
(၄) လက္ေဖ်ာက္တစ္ခ်က္တီးအခ်ိန္မွာ ျဖစ္ျပီး ခ်ဳပ္သြားေသာ .. ကုေဋ တစ္သိန္းမွ်ေသာ စိတ္အစုအေဝးကို ... ဝိညာဏကၡႏၶာ ဟု ခြဲျခား၇ွဳ႔ ျမင္ပါသည္။
ထပ္၍ အေသးစိတ္ေသာ အခါ လူ၌ .. ဝိညဥ္ သည္မ၇ွိ ... ခဏျခင္း၌ ျဖစ္ျပီး ပ်က္ေနေသာ ... စိတ္ ေစတသိတ္ တို႕သာ ၇ွိ၏ ဟု ဆိုပါသည္။
(သျဂိ ၤဳဟ္ .. သမုစၥည္းပိုင္း .. သဗၺသဂၤဟ)
သတၱဝါတစ္ဦးတြင္ တစ္ခိ်န္တစ္ခ်ိန္မွာ စိတ္ တစ္ခုသာ ျဖစ္ ခြင္႔ ရွိသည္ကို .. ယံုၾကည္လက္ခံသျဖင္႔ ... ခႏၶာ ငါးပါ၏ အေသးစိတ္သေဘာကို ... စာဖတ္၍ျဖစ္ေစ၊ တရားနာ၍ျဖစ္ေစ ... ဆင္ျခင္ ေနေသာ ခဏ၌ ထိုသူတြင္ “ငါစြဲ“ ခဏ ျပဳတ္ပါသည္။
ထိုသို႔ စာေပ၌ ဆင္ျခင္သျဖင္႔ “ငါစြဲ“ ခဏ မွ် ျပဳတ္ျခင္းကို ... ”သညာသိ“ ဟု ဆိုပါသည္။ အသိတရားသည္ ခဏသာျဖစ္ျပီး။ သာမန္ေန႔စဥ္ လုပ္ေနက်လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားၾကားတြင္ နစ္ျမဳတ္ေနေသာ အခါ ပုထုဇဥ္သဘာဝ “ငါစြဲ” က ၇ွိျမဲ ရွိလွ်က္သာ။
ကမၼ႒ာန္း တရားထိုင္သျဖင္႔ ... မိမိခႏၶာကိုယ္ကို  သမာဓိျဖင္႔ ရွဳ႕ သျဖင္႔ ... ရုပ္ကိုလည္း အေသးစိတ္ခြဲ ျခမ္းစိတ္ျဖာျပီး ျမင္၏၊ စိတ္ဝိညဥ္ကိုလည္း သူ႔သဘာဝ အတိုင္းကို အေသးစိတ္ ခြဲခမ္းစိတ္ဖ်ာျပီး ျမင္၏ ။ ထိုသို႔ ျမင္ေသာေၾကာင္႔ ကမၼ႒ာန္း ထိုင္စဥ္ ခဏ ၌ ထိုေရာဂီ၌ “ငါစြဲ” ျပဳတ္၏။ ကမၼ႒ာန္းမွ ထျပီး .. ေန႔စဥ္ ပံုမွန္ေဆာင္ရြက္စရာတို႔ကိုေဆာင္ရြက္ေနစဥ္မူ ”ငါစြဲ” က ရွိေနျပန္သည္။ ဤသို႕ ကမၼ႒ာန္း ထိုင္.. ရွဳမွတ္စဥ္ ခဏမွ် “ငါစြဲ” ျပဳတ္ေနျခင္းကို ... ”ဘာဝနာသိ”  ဟုဆိုပါမည္။
အရိယာ ျဖစ္သြားေသာပုဂၢိဳလ္၌ကား ကမၼ႒ာန္းေနစဥ္ျဖစ္ေစ၊ ကမၼ႒ာန္း မထိုင္ေသာအခ်ိန္ တြင္ျဖစ္ေစ ”ငါစြဲ” လံုးဝ မရွိေတာ႔ေခ်။ ထိုအသိဥာဏ္ကို သာ.... “ပညာသိ”  ျဖင္႔ “ငါစြဲ” အျပီး ျပဳတ္ျပီဟုဆိုပါမည္။
ထို႔ေၾကာင္႕
ဟိႏၶဴ ဘာသာဝင္ျဖစ္ေစ၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ပုထုဇဥ္ ျဖစ္ေစ ... လူသတၱဝါကို ရုပ္ခႏၶာ နွင္႔ “ငါ” ဟူေသာ ဝိညဥ္၏ အစုအေပါင္း သာဟု ျမင္ေပလိမ္႔မည္။
အဘိဓမၼာ ကို ေလ႔လာၾကည္႔ေသာအခါ... သတၱဝါေသလြန္လွ်င္ စိတၱဇရဳပ္၊ ကမၼဇရဳပ္၊ ပသာဒ ရဳပ္ စသည္တို႔ခ်ဳပ္၏ဟုသိရ၏။ စိတ္သည္လည္း ခ်ဳပ္၏။ အရင္ဘဝမွ စိတ္သည္လည္း ေနာက္ဘဝ သို႔ မလိုက္၊ အရင္ဘဝမွရဳပ္သည္လည္း ေနာက္ဘဝ သို႔ မလိုက္။ .... အတိတ္က ျပဳခဲ႔ သမွ် ေစတနာမ်ားျဖစ္ေသာ ကမၼသတၱိ အစုအေဝးသည္ကား   ... ဘဝေဟာင္းစုေတစိတ္နွင္႔ ကပ္လွ်က္ျဖစ္ေသာ ဘဝသစ္ပဋိသေႏၲ စိတ္ကို ေက်းဇူးျပဳ လိုက္ပါသည္။ ထိုသို႔ေက်းဇူးျပဳလိုက္သျဖင္႔ ဘဝေဟာင္းမွ စုေတစိတ္၌ ရွိေသာ ကမၼသတၱိေခၚ ဂုဏ္သတၱိ တို႕က ေနာက္ဘဝ ပဋိသေႏၲ စိတ္အေပၚ .. ေျပာင္းေရြ႔ သက္ေရာက္သြားသည္ဟု မျမင္သင္႔ပါ။
စုေတစိတ္က ေက်းဖဴးျပဳလိုက္ေသာေၾကာင္႔ .. စုေတစိတ္တြင္ ရွိခဲ႔ေသာ ဂုဏ္သတၱိ မ်ားနွင္႔ တူညီေသာ ဂုဏ္သတၱိမ်ား ပဋိသေႏၲစိတ္ ၌ ျဖစ္ေပၚ ေပၚေပါက္လာျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဥပမာ အေနျဖင္႔ ဆိုရပါလွ်င္ တစ္ေနရာ၌ ေလးလံေသာ၊ ေျပာင္လက္ေသာ ဂုဏ္သတၱိ မ်ား ရွိသည္ လံုးဝန္းေသာအရာတစ္ခု သည္ ပ်က္သြားသည္ ဆိုပါစုိ႕၊ အခ်ိန္ကာလ မျခားဘဲ အျခားတစ္ေနရာ၌ ေလးလံေသာ၊ ေျပာင္လက္ေသာ ဂုဏ္သတၱိ မ်ား ရွိသည္ ေလးေထာင္႔သ႑န္အရာဝတၳဳ အသစ္တစ္ခု ေပၚေပါက္လာသည္ ဆိုပါစို႕။ ....  ထိုအရာဝတၳဳ ႏွစ္ခု တြင္ ရွိေသာ တူညီသည္႔ ဂုဏ္သတၱိ ျဖစ္သည္႔ ”ေလးလံေသာ၊ေျပာင္လက္ေသာ“ ဟူသည္႔ ဂုဏ္သတၱိ သည္ အရာဝတၳဳ တစ္ခုမွ အျခားတစ္ခုသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးလိုက္ေသာ သေဘာအျဖစ္ မည္ကဲ႕ သို႔ ရွဳ႔ ျမင္ပါမည္နည္း။
ေနာက္ထပ္ဥပမာ တစ္ခု ေျပာပါရေစ။
လူတစ္ေယာက္၏ ခႏၶာကိုယ္ကို အရိုးသတ္သတ္၊ အသားသတ္သတ္၊ အဆီသတ္သတ္၊ အေရျပားသတ္သတ္ ခြဲျခားရွဳ႕ၾကည္႔ပါေသာ္ ငါ၏ ခႏၶာ ဟု ျမင္ေတာ႔မည္မဟုတ္။ အရိုး၏ အတြင္း ရွိ ရိုးတြင္းျခင္ဆီ မွ ဆဲလ္တစ္ခု၏ ဗီဇ ကိုယူကာ “ပံုတူမ်ဳိးပြား“ Clone လူသားတစ္ေယာက္ဖန္တီးလိုက္သည္ ဆိုပါစို႔။ အသစ္ျဖစ္လာေသာ လူသားသည္ ...။ “ငါ” မဟုတ္သည္မွာေသျခာ၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုပံုတူ မ်ဳိးပြား .. လူသား၌ ရွိေသာ မ်ဳိးဗီဇ အားလံုးသည္။ မူလျဖစ္ေသာ “ငါ” ၏ မ်ဳးိဗီဇ နွင္႔ အတူတူ သာလွ်င္ျဖစ္ေနပါလိမ္႔မည္။ မ်ဳိးဗီဇ ဆိုင္ရာဂုဏ္သတၱိမ်ားမွာ “ငါ” ႏွင္႔ အတူတူ ျဖစ္ေနျပီး .. ထိုခႏၶာ အသစ္မွာ “ငါ“ မဟုတ္ေခ်။
ဘဝေဟာင္း စုေတစိတ္၌ ရွိေသာ  “ကမၼ ဂုဏ္သတၱိ မ်ား” ကို ရည္ညႊန္းေျပာဆိုလိုေသာအခါ “ငါ၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ား” ဟု ေျပာမွ သေဘာအဓိပၸါယ္ေပၚလြင္ေပလိမ္႔မည္။ ေနာက္ဘဝ ပဋိသေႏၲစိတ္၌ ၇ွိေနမည္႔ တူညီေသာ “ကမၼဂုဏ္သတၱိ” မ်ားကိုလည္း “ငါ၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ား” ဟုရည္ညႊန္းေျပာဆိုမွသာ သေဘာအဓိပၸါယ္ေပၚလြင္ေပလိမ္႔မည္။
ထိုစကား “ငါ၏ ဂုဏ္သတၱိမ်ား” ၌ ပါေသာ “ငါ” ဆိုသည္မွာ ... ပံုတူမ်ဳိးပြား ဥပမာမွ .. ”ငါ၏မ်ဳိးဗီဇ” ဟူေသာစကား မွ “ငါ” နွင္႔ တူ၏။ ဟိႏၶဴအယူ (အတၱ=အသက္=၀ိညာဥ္=soul= ဇီ၀=လိပ္ျပာ) သေဘာအဓိပၸါယ္ ျဖစ္ေသာ “ငါ” ႏွင္႔ လံုးဝ မတူညီပါ။ထိုအရာကို သတိျပဳ ရပါလိမ္႔မည္။
ပဋိသေႏၲ ခဏ အေပၚ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ အျမင္
(သျဂိ ၤဳဟ္ ဘာသာဋီကာ စာမ်က္ႏွာ ၅၂၆ မွ ၅၃၀ ထိ ကို မွီျငမ္းလွ်က္)
သႏၲတည္ျခင္း အေၾကာင္းသံုးပါး။ ။ (၁) မိခင္ေလာင္း၏ ပန္းပြင္႔ျပီးစျဖစ္ျခင္း။ (၂) မိဘ ေလာင္းနွစ္ဦးတို႔ ကူးလူးဆက္ဆံျခင္း (၃) သေႏၲေနမည္႔ သတၱဝါ၏ ဘဝေဟာင္းမွ ပဋိသေႏၲသစ္ တည္ေနဖို႔ရာ ေရွးရွဳတည္ ရွိျခင္း။ ....... ဤအေၾကာင္းသံုးပါးတြင္ သေႏၲေနမည္႔ သတၱဝါ၏ ဘဝေဟာင္းမွ စုေတ ခဲ႔ျခင္းသည္ အခ်ဳပ္အျခာျဖစ္၏။ ....
မိဘ ႏွစ္ဦးတို႕ တစ္ၾကိမ္ေလာက္ကူးလူးဆက္ဆံထားလွ်င္ (၇) ရက္ၾကာေအာင္ပင္ သေႏၲတည္ဖို႔ရာ ေခတ္အခါ ျဖစ္၏။
(ေဆးပညာ၌ မိခင္ေလာင္း၏ မ်ဳိးဥ သည္ ၃ရက္မွ် ရွင္ေနနိုင္၏။ ဖခင္ေလာင္း၏ သုတ္ပိုးသည္လည္း ၃ရက္မွ် ၇ွင္ေနနိုင္၏။ ထို႕ေၾကာင္႔ စုစုေပါင္း ၆ရက္ ကာလ အတြင္း သေႏၲေအာင္နိုင္၏။ဟူလို)
မိဘတို႔၏သုတ္ေသြး။     ။ ဤဆိုခဲ႕ျပီးေသာစကားအရ ေရွးကံ အစြမ္းေၾကာင္႔ အမိဝမ္းမွာ ကလလ ေရၾကည္ သေႏၲတည္ရေသာ္ မိဘတို႔၏ သုတ္ေသြးက အေရးတၾကီးေထာက္ပံ႔လွ်က္ရွိရသည္ဟု သိသာျပီ။ ကလလေရၾကည္ သည္ “မ်ဳိးေစ႔” ႏွင္႔တူ၏။ မိဘတို႔၏ သုတ္ေသြး ကား “ရႊံ႕ညြန္ ေျမ ေရ မ်ား” နွင္႔တူ၏။ ကလလေရၾကည္ကို ျဖစ္ေစေသာ ေရွးဘဝ ကံတရား ကား “မ်ဳိးေစ႔ကို ၾကဲခ် စိုက္ပ်ဳိးသူ” နွင္႔တူ၏ ။
( သိပၸံပညာမွေျပာေသာ မိခင္ေလာင္း၏ မ်ဳိးဥသည္လည္းေကာင္း၊ ဖခင္ေလာင္း၏ သုတ္ေသြးသည္လည္းေကာင္း.... (အဘိဓမၼာ သေဘာအရ) .. ပဋိသေႏၲျဖစ္ေပၚေစသည္ဟု မဆို... ပဋိသေႏၲကိုေထာက္ပံ့ေသာ အေထာက္အပံ့ မ်ားဟုသာ ဆိုပါသည္။)
ကလလေရၾကည္ သည္ သာ ကံေၾကာင္႔ျဖစ္ေသာ “ကမၼဇရုပ္” ျဖစ္ပါသည္။ ထိုရုပ္၌ ေယာက္်ား၊ မိန္းမ စသည္ ေနာင္အခါ ပီျပင္ေစေသာ ”ဘာဝရုပ္” သေဘာသည္လည္း ပါသည္ဟုဆိုပါသည္။ ပဋိသေႏၲစိတ္ ႏွင္႔တကြ ပဋသေႏၲစိတ္၏ မွီရာ ဟဒယဝတၳဳ ရုပ္သည္လည္း တျပိုင္နက္ထဲ ျဖစ္ေပၚပါသည္။
..... ထိုကလလေရၾကည္၌ ကံေၾကာင္႔ျဖစ္ေသာ ရုပ္ကေလးမ်ား အသစ္အသစ္တိုးပြား၏။ တိုးပြားတိုးပြားတိုင္းေသာ ကမၼဇ ရုပ္ကလပ္တြင္ “ဥတု“ ဟုေခၚေသာ ေတေဇာဓါတ္ပါဝင္၏။ ထိုဥတုေၾကာင္႔ ဥတုဇရုပ္ကေလးသည္ အခ်ိန္ရွိသမွ် တိုးပြားေန၏။ ....
ကလလေရၾကည္အျဖစ္မွ ၇ ရက္ေလာက္ၾကာေသာအခါ အျမွဳတ္ပြက္ကေလး ျဖစ္လာ၏။...
(သိပၸံပညာ၌ ပဋိသေႏၲ ... ၇ ရက္ ၈ ရက္မွ် ၾကာေသာအခါ သေႏၲသားေလာင္းသည္ Blastocyst ေခၚ အလြန္ေသးေသာ အရည္အိပ္ကေလး ပံုျဖစ္လာပါသည္။)
ဤသို႔ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ သေဘာတရားအရ ... ပဋိသေႏၲ စတင္တည္သည္နွင္႔ ..
ကမၼဇရုပ္၊ ဟဒယဝတၳဳရုပ္ တို႔ နွင္႔ ပဋိသေနၲစိတ္ တို႔ တျပိုင္နက္ျဖစ္ေပၚၾကရာ... ပဋိသေႏၲ ေနစအခ်ိန္မွ စတင္ကာ ... သတၱဝါ တစ္ဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္႐ပါမည္။ ေလာက စကားအရ ပဋိသေႏၲတည္စက စတင္ကာ သက္ရွိတစ္ဦးျဖစ္သည္ဟုဆိုနိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ပဋိသေႏၲ ကို ဖ်က္ျခင္းသည္ .. သေႏၲသား မည္႔သည္႔ အရြယ္တြင္ျပဳ ျပဳ ... လူသတ္မွဳေျမာက္ပါေတာ႔သည္ ဟု ဗုဒၶအဘိဓမၼာက ဆိုပါသည္။

No comments:

Post a Comment