Thursday 22 March 2012

လူဝင္စားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔


လူဝင္စား ဟူေသာ စကားလံုးကို အနက္အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ၾကေသာအခါ ... အခ်ဳိ႕ေသာလူ ဟာ ေသသြားတဲ႔ အခါ သူရဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ ထဲက “ဝိဥာဥ္” ဟာ ထြက္လာျပီးေတာ႔ .. ေနာက္ဘဝ ၊ ေနာက္ခႏၶာ မွာ ပူးဝင္တဲ႔ သေဘာ ေျပာၾကဆိုၾကပါတယ္။ လူရဲ႔ ခႏၶာ ကိုယ္မွာ “ဝိဥာဥ္“ ဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ လက္ခံထားတဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္ေတြက “လူဝင္စား” ဆိုတာ ကို ..... အထက္ ေဖၚျပပါ သေဘာအဓိပၸါယ္ အားျဖင္႔ လက္မခံၾကပါဘူး။ ..
သို႔ေသာ္လည္း ေလာက မွာ ”လူဝင္စား” ဆိုတာ အမွန္တကယ္ ရွိတတ္တဲ႕သေဘာျဖစ္ေနပါတယ္။ အတိတ္ဘဝက အေၾကာင္းအရာ၊ ပစၥည္းဥစၥာ စသည္တို႕ကို အဆက္အစပ္ မရွိပဲ ေဖၚထုတ္သက္ေသျပနိုင္တဲ႔ လူဝင္စားဆိုသူေတြ ရွိခဲ႔ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ အယူမွာေတာ႕ အတိတ္ဘဝက အေၾကာင္းအရာကို မွတ္မွိျခင္း၊ အာရံုျပဳနိုင္ျခင္း သေဘာ ျဖစ္ေသာ “ဇာတိႆရ ဥာဏ္“ ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင္႔ အခိုက္အတန္႕ကာလ တစ္ခုမွ် ”ဇာတိႆရ ဥာဏ္” ရၾကတဲ႔ သူေတြကိုပဲ ”လူဝင္စား” ရယ္လို႔ ေခၚေဝၚ ၾကတာပါ။ အမ်ားအဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုတဲ႔ လူဝင္စား သေဘာေတာ႔ မယူၾကပါဘူး။
အတိတ္ဘဝက အေၾကာင္းအရာတစ္ခ်ဳိ႕ကို မွတ္မိျခင္း၊ ျပန္ေျပာနိုင္ျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စိတ္ေရာဂါ အထူးကုဆရာဝန္ၾကီးေမးလို႔ ၊ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ေျဖၾကားထားတဲ႔ အေျဖ ကို ေအာက္ပါ စာအုပ္မွာ ဒီလိုေတြ႕ရပါတယ္။ ....
ရန္ကုန္ျမိဳ႕ တံတားကေလး စိတ္ေရာဂါ အထူးကုေဆးရံုအုပ္ၾကီး ေဒါက္တာဦးေနဝင္း အေမး၊
မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ အေျဖ ..
သိပၸံအျမင္ ႏွင္႔ ဗုဒၶအဘိဓမၼာ အေျဖမ်ား စာအုပ္
စာမ်က္ႏွာ ၆၂ မွ ၆၄ (pdf file electronic pages 80 - 82)
ေမးခြန္း (၁၁)
ေမး ။   ။ ငယ္ရြယ္ေသာ ကေလးအခ်ဳိ႕သည္ သင္ၾကားျခင္းမရွိပဲ က်မ္းစာမ်ားကို ရြတ္ဆိုနိုင္ျခင္း၊ အထက္တန္းက်ေသာ အတြက္အခ်က္မ်ားကို ျပဳလုပ္နိုင္ျခင္း၊ တို႔ကို ျမန္မာျပည္၌လည္းေကာင္း၊ နိုင္ငံျခား၌လည္းေကာင္း ေတြ႔ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔မသင္ပဲ တတ္ေျမာက္ပါသလဲ။

ေျဖ ။    ။ ၁၀ ႏွစ္သားတုန္းက သင္ထားတဲ႔ ပညာဟာ ... ဆိုပါေတာ႔ ... အသက္ ၂၀ ေလာက္မွာ သူတခ်ဳိ႕ ရြတ္နိုင္တယ္၊ ဖတ္နိုင္တယ္။ ဒါျဖင္႔ ၁၀ ႏွစ္သားတုန္းက ရုပ္ရွိသလားဆိုေတာ႔ ၊ အသက္ ၂၀ မွာ မရွိဘူး။ ၁၀ နွစ္သားတုန္းက စိတ္ရွိေသးလားဆိုေတာ႔ ၊ အသက္ ၂၀ မွာ မရွိဘူး မရွိေပမယ္႔လို႕သူရြတ္နိုင္တယ္။ ဖတ္နိုင္တယ္။ မွတ္နိုင္တယ္ေပါ႔။
အဝိဇၨာဖံုးေတာ႔မွ ေမ႔
အဲဒီလိုပဲ၊ ေသခါနီးမွာ သူ႕အေလ႔အက်င္႔ကလည္း မ်ားလာတဲ႔ စာေတြ ဆိုေတာ႔ကာ၊ ေသျပီးေတာ႔ ဘဝၾကီးတစ္ခုလို ေခ်ာင္းျခားေနတာမဟုတ္ဘူး။ စိတ္တစ္ခုနဲ႕ တစ္ခုေျပာင္းသလိုပဲ။ စုတိစိတ္၊ ပဋိသေႏၲစိတ္ ဆက္ရက္ပဲ။ ဆက္ရက္ဆိုေတာ႔ကာ အမ်ားစုကေတာ႔ တတ္သင္႔တယ္။ ရျပီးသားေတြကိုရသင္႔တယ္။ သို႕ေပမယ္လို႔ စုေတတဲ႔ အခ်ိန္မွာ၊ ပဋိသေႏၲရဖို႔ရန္အခ်ိန္မွာ၊ အဝိဇၨာ တဏွာေတြက အင္မတန္လႊမ္းေနတာမို႔ ေမ႕ကုန္တာ။ အမ်ားစုကေတာ႔ ရကိုရသင္႔တယ္။ ဒီလိုရေလာက္ေအာင္ကို သတၱိက ဆက္ေနတာ။ သို႔ေပမယ္႔လို႕ အဝိဇၨာက ဖံုးလႊမ္းထားေတာ႔ အမ်ားစုေတာ႔ေမ႕သြားတယ္။
ဇာတိဥရဥာဏ္
 လူအနည္းငယ္ကေတာ႔ရတယ္ ရတာဟာ ဘာမွ မဆန္းဘူး။ ခုနက အဝိဇၨာရဲ႕ ဖံုးလႊမ္းမွဳနည္း လို႕ သူမွတ္မိေနတာပဲ။ ရြတ္နိုင္ေနတာပဲ။ တတ္ေနတာပဲ။ ဘယ္သူမွ မေျပာပဲနဲ႔ လည္း သူဒီစာေတြကို တတ္ေနတာပဲ။ အမ်ားစုက အဝိဇၨာ သိတ္ဖံုးတယ္။ သဘာဝကေတာ႔ ဘယ္ေလာက္မွ ေဝးတာမဟုတ္ဖူး။  အမ်ားစုဟာ ျပန္တတ္ဖို႕ေတာ႔ေကာင္းတယ္။ သို႔ေပမယ္႔လည္း အဝိဇၨာက သိပ္ဖံုးသြားေတာ႔မတတ္ဖူး။ သူတို႔က်ေတာ႔ အဝိဇၨာရဲ႔ အဖံုးလည္းနည္းတယ္။ ျပီးေတာ႔ ကံေၾကာင္႕ ဇာတိႆရ ဥာဏ္ဆိုတဲ႔ ဥာဏ္ကလည္း သူတို႔မွာရေနတယ္။ ဒီေတာ႔ဟိုဘဝကိုေအာက္ေမ႕နိုင္တာေရာ ဘာေရာစုေပါင္းျပီးေတာ႔ စာေတြကို မသင္ပဲနဲ႔ တတ္တယ္။ ရြတ္နိုင္တယ္။ ဖတ္နိုင္တယ္။
ရြတ္နိုင္သေလာက္ဥာဏ္မၾကီး
ရြတ္နိုင္ဖတ္နိုင္သေလာက္မ်ား ဥာဏ္ၾကီးမယ္ေတာ႔ မထင္နဲ႔ ၊ တခါတေလ ရြတ္နိုင္ဖတ္နိုင္တာပဲရွိတယ္။ စဥ္းစားဥာဏ္ေတြ ဘာေတြ မရွိတတ္ဘူး။ ၾကီးရင္ ေမ႔သြားတယ္။ ၾကီးရင္ေမ႔တယ္ဆိုတာ ၾကားထဲမွာ ဟိုအာရံု ဒီအာရံုေတြက ဖံုးသြားျပီ။ ဖံုးသြားေတာ႔ ေျပာစမ္းပါဆိုေတာ႕ မေျပာနိုင္ဘူး။
ၾကာရင္ေမ႔
တခါတေလ လူဝင္စားေပါ႔ေလ ၊ စကားေျပာတတ္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ သူ႔ဟာသူ ဟိုတုန္းက ဘယ္သူပဲ။ ဒီပစၥည္းေတြဟာ သူ႕ပစၥည္းေတြပဲ ။ သူေျပာနိုင္တယ္။ ေနာက္ေတာ႕ ေလးနွစ္ ငါးနွစ္ ၾကာေတာ႔ ေမးလို႔မရဘူး။ တခ်ဳိ႕က ရွက္လို႔ မေျပာဘူးလို႔ေျပာတယ္။ မဟုတ္ဘူး။ ေမ႔ကိုေမ႔သြားတာ။ ၾကားထဲမွာစိတ္ေတြက အမ်ားၾကီးျဖစ္ေနတာ၊ ျဖစ္ေတာ႔ကို ဒီအာရံုခ်ည္း မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။ ဒီျပင္အာရံုေတြနဲ႔ ေမ႕ကိုေမ႕ေလာက္တယ္။ ျပီးေတာ႔ ျဖစ္တဲ႔ အထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္ေတြက မ်ားလို႔ရွိရင္ အဝိဇၨာက အျမဲပါေနတာပဲ။ ဒီေတာ႔ ေမ႔တာပဲ။

No comments:

Post a Comment